Randstad Professional

Randstad doet bij iedereen wel een belletje rinkelen als uitzendkantoor. Onder de naam Randstad Professionals biedt het bedrijf ook gespecialiseerde consulting aan voor de sectoren finance, HR, interim management, life sciences, sales en marketing. ‘We hebben zo’n 350 consultants op onze payroll staan. Daarnaast werken we samen met ongeveer 200 freelancers’, verduidelijkt Jonas. Als HR Business Partner bij Randstad Professionals is hij het aanspreekpunt voor de consultants en bouwt hij het HR-beleid en dus ook de car policy verder uit.

Cafetariaplan

Het wagenpark van Randstad Professionals telt om en bij de 200 wagens, hoofdzakelijk van de merken Audi en Peugeot. ‘In ons cafetariaplan zit de optie om voor een bedrijfswagen te kiezen. Ongeveer de helft van onze mensen kiest hier ook voor’, gaat Jonas verder. ‘De medewerkers hebben keuze uit drie categorieën: een compacte stadswagen, een middelgroot model of een grotere gezinswagen.

’ Het was voor die tweede categorie dat het bedrijf bij de concessie van Brussels Auto Group in Ternat recent 32 Audi A3 Sportbacks aanschafte. ‘Het is een populair model: stijlvol, sportief en voldoende ruimte voor de kindjes op de achterbank. Daarnaast waarderen velen ook de kwaliteit van Audi.’ De levering van de wagens gebeurde op drie zaterdagvoormiddagen. ‘Alles verliep zeer soepel en professioneel’, vertelt Jonas. ‘Onze collega’s waren ook allemaal ter plaatse en er was ruimte voor vragen.’

Elektrificatie

De wagens voor de consultants hebben momenteel nog klassieke verbrandingsmotoren, en daar is een goede reden voor. ‘In een consultancyomgeving is het lastig om een opportuun elektrificatieplan te maken. Consultants hebben niet altijd voldoende laadmogelijkheden bij de klant. Daarom is het voor ons nog even koffiedik kijken.’

‘Intern is het een ander verhaal’, vult Linda Mannaert, Fleet Manager bij Randstad Belgium aan. ‘We hebben recent een kleine 100 elektrische wagens besteld voor ons intern wagenpark. Onze eigen vloot heeft zo’n 1800 auto’s, en het is de bedoeling om een groot deel te vervangen door elektrische.’ Ook wat de laadinfrastructuur betreft, is Randstad Belgium voorbereid. ‘De medewerkers die nu al met een elektrische wagen rijden, hebben allemaal de keuze om thuis een wallbox te laten plaatsen. Zo willen we hen maximaal ondersteunen in de overstap naar elektrisch rijden’, voegt Linda toe.

Een proactieve samenwerking

De start van de samenwerking tussen Brussels Auto Group en Randstad dateert al van 22 jaar geleden. ‘Wij waren eerst klant bij het vroegere Heremans in Ternat. Die concessie is inmiddels Brussels Auto Group Ternat geworden’, vertelt Linda. Randstad weet goed wat het zoekt in een keydealer en legt de lat hoog: ‘Een proactieve aanpak, open communicatie en één contactpersoon als aanspreekpunt zijn voor ons cruciaal voor een goede samenwerking. Dat vinden we allemaal terug bij Brussels Auto Group.’

Ook Jonas bevestigt: ‘Mijn vaste contactpersoon is Johan. Hij is makkelijk bereikbaar en staat altijd klaar om op mijn vragen te antwoorden. Zo is het leuk samenwerken’, besluit hij tevreden.

Nog vragen?

Wil je meer weten over de mogelijkheden om elektrische modellen te integreren in je bedrijfswagenpark?

Willen jij of jouw medewerkers graag zelf plaatsnemen aan het stuur van elektrische modellen? Dat kan!

Voor meer informatie, een gedetailleerde TCO-berekening of een testdag bij jullie op het bedrijf, kan je altijd bij ons Fleet & Business-team terecht.

CONTACTEER ONS
Geert Fauville