Premium service

Patrick Hiel: ‘Bij Weishaupt ligt de focus op de betrouwbaarheid, de hoge kwaliteit en de beste service. Om die premium dienstverlening te kunnen garanderen aan onze klanten, moet ook ons wagenpark altijd in topconditie zijn. Van onze garage verwachten we heldere afspraken, duidelijke prijzen en snelle oplossingen. Wanneer er onderhoud wordt uitgevoerd of herstellingen nodig zijn, is het belangrijk dat onze (bestel)wagens zo snel mogelijk weer ingeschakeld kunnen worden om onze klanten van dienst te zijn.’

‘We zijn ondertussen zo’n tiental jaar klant bij de Bruynseels Group. Al sinds het begin loopt die samenwerking vlot. We kunnen altijd terugvallen op onze accountmanager Wim Peeters en krijgen de nodige ondersteuning bij onze vragen.’
 

Weishaupt-vloot ontleed

In België bestaat de Weishaupt-vloot uit een 50-tal voertuigen, enkel van de merken Audi, Volkswagen en ŠKODA. ‘Voor onze techniekers zijn dat Volkswagen T6 Transporters en Caddy’s. De vertegenwoordigers en regioverantwoordelijken rijden met een VW Passat Break en voor de medewerkers van de binnendienst werken we met ŠKODA.’

‘In onze car policy is het uitgangspunt dat we alle voertuigen zelf kopen. Het beheer van onze vloot verloopt volledig via onze eigen HR-afdeling. Wanneer de voertuigen uit onze vloot verdwijnen, zorgen we ook zelf voor de verkoop ervan. Dat is bij ons altijd de manier van werken geweest.’
 

Deadline 2026

Al komt deze aanpak wel onder druk door de maatregelen die in België op de agenda staan om de vergroening van het wagenpark te stimuleren. ‘Als we de vooropgestelde deadline van 2026 willen halen, dan moeten we als onderneming nu al nadenken over de aandrijfvormen van nieuwe wagens die in de vloot komen. Alleen wordt die beslissing voor Weishaupt niet in België genomen, maar op de hoofdzetel in Duitsland. Daar ligt de timing voor de vergroening van het bedrijfswagenpark anders, en is de deadline wat minder dwingend. Er zijn bijgevolg nog geen concrete knopen doorgehakt op groepsniveau, maar wij moeten natuurlijk auto’s blijven kopen.’

‘Als we vandaag voor een binnendienstmedewerker een wagen aankopen met een traditionele verbrandingsmotor, dan weten we dat we ons tegen 2026 fiscaal in de problemen brengen. We denken dus zeker na over mogelijke tussenoplossingen, zoals werken met kortlopende leasingcontracten. Al druist dat eigenlijk in tegen onze principes.’

Over Weishaupt

  • Producent van branders, verwarmingsinstallaties en condensatieketels, zonnetechniek, warmtepompen en gebouwautomatisering. Focus op hoogste kwaliteit, precisie en een vlekkeloze dienstverlening.
  • Wereldwijd aanwezig in 40 landen met meer dan 3.700 medewerkers.
  • Hoofdzetel en eigen onderzoekscentrum in Schwendi, Zuid-Duitsland.
  • Al 60 jaar een gevestigde waarde in België.
  • Een 70-tal medewerkers in België, waaronder een 25-tal techniekers. Ze werken verspreid over drie sites: Anderlecht (centrale Weishaupt België), Wommelgem (Agentschap voor Regio Vlaanderen) en Herstal (Agentschap voor Regio Wallonië).

Meer info op www.weishaupt.be.

Weishaupt