Volkswagen

DPD stuurt pakketjes de wereld rond

DPD is een internationale pakketvervoerder met hoofdzetel in Parijs. Het bedrijf is voornamelijk actief is Europa, maar ook in andere werelddelen zijn depots te vinden. Met zijn tien vestigingen is het bedrijf goed verankerd op Belgisch grondgebied. Marnix Decuyper maakt sinds 2019 deel uit van deze gigant. Naast Procurement - Credit & Collection Manager, is hij ook verantwoordelijk voor  de aankoop van personenwagens. “Ik ben gestart als Procurement en Fleet Manager. Enerzijds ben ik dus verantwoordelijk voor alle aankopen van office supply tot gebouwen en daarnaast heb ik de controle op het wagenpark. Sinds vorig jaar neem ik de Credit & Collection ook voor mijn rekening.”

 

Een groeiende samenwerking sinds 2019

Voor de invulling van hun wagenpark werkt het bedrijf samen met verschillende garages, waaronder Brussels Auto Group Groot-Bijgaarden. Deze garage is hun vaste partner voor  Volkswagens. De samenwerking dateert al van 2019 en verloopt zeer voorspoedig. Marnix licht toe: “Onze samenwerking is gestart in 2019 en is sindsdien alleen maar gegroeid. Proactiviteit én flexibiliteit zijn hun grootste troeven. Ze denken steeds mee hoe we ons wagenpark het best organiseren. Ook komen ze de wagens zelf ophalen en terugbrengen, van een piekfijne service gesproken!”

 

Hybride wagens met oog op 2026

Het wagenpark van DPD Belux telt in totaal 235 wagens. Onlangs bestelde de pakketdienst bij Brussels Auto Group Groot-Bijgaarden een aantal hybride wagens van het type Volkswagen Golf. Daarvan zijn al een zestal wagens geleverd en worden er nog zes verwacht. De auto’s zijn bestemd voor medewerkers met uiteenlopende functies: van de Payroll Manager tot mensen die werken voor de Control Tower. “In ons bedrijf hebben heel wat mensen een bedrijfswagen. Vorig jaar heb ik zelfs tachtig wagens in één keer besteld.”

Ook de keuze voor louter hybride wagens was doelbewust. DPD draagt maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel en houdt zich dan ook strikt aan de CO2-normen. Met het oog op klimaatneutrale vloten in 2026, kiest de onderneming resoluut voor hybride wagens.

Over de toekomstige samenwerking met Brussels Auto Group is Marnix alvast positief: “We hebben met Brussels Auto Group een aangename communicatie. We hebben steeds dezelfde contactpersoon, wat het proces enorm versoepelt. Zolang de service goed is en communicatie vlot loopt, weet ik niet waarom we zouden veranderen.”

Foto 1 / 1