Getest en goedgekeurd

Volkswagen ID.3

Van Lancker: "De Volkswagen ID.3 is een mooi vormgegeven wagen. De neus zonder rooster was voor mij wat wennen, maar het geheel oogt wel futuristisch. Dat kon me zeker bekoren. Ook de velgen zijn erg origineel. Binnenin biedt de wagen meer dan voldoende ruimte. Naar voren heb je een comfortabel en breed overzicht op de weg. Enkel achteraan was het zicht naar mijn gevoel iets te beperkt door de laag aflopende daklijn. De actieradius leek zeker te stroken met wat Volkswagen belooft.

Conclusie: Een aangename rijervaring in een correcte en degelijke wagen, zoals je van Volkswagen mag verwachten. Hier en daar enkele creatieve invullingen die mijn verwachtingen overtroffen."
 

Volkswagen ID.4

Van Lancker: "Ook de ID.4 heeft een mooie vormgeving. De neus is iets stoerder dan de ID.3, wat je van een SUV ook mag verwachten. Binnenin geeft de wagen een bijzonder ruimtelijk gevoel dankzij de ver doorlopende voorruit, de grote glaspartijen en een groot en minimalistisch ingevuld dashboard. Ook het elektrische panoramadak met zonnescherm is een pluspunt. Enkel jammer dat de wagen niet afremt tot stilstand wanneer je de voet van het gaspedaal haalt."

Conclusie: "Zeer aangename rijervaring in een toffe familiewagen. Het rijbereik is meer dan oké. Rationeel is de ID.4 een bijzonder correcte keuze, maar voor mij was het net geen liefde op het eerste gezicht."
 

Audi e-tron

Van Lancker: "De Audi e-tron is een prachtige wagen, die tot in de puntjes is afgewerkt. Het mooie design – zowel van buiten als van binnen – en de sportieve lijn hebben mij zeker weten te bekoren. Ook de grote koffer is een mooie extra troef. Het is wel een wagen die voor veel mensen buiten categorie is. Ook in de vloot van Delhaize kunnen we natuurlijk niet iedereen met een Audi e-tron laten rijden. Al hebben we er momenteel wel al twee besteld voor onze directiekaders, en zal er allicht nog een derde volgen."
 

Delhaize

Over de samenwerking met de Brussels Auto Group 

Frank nam in september 2015 de functie van Fleet Manager bij Delhaize op zich. "De klantenrelatie met de Brussels Auto Group dateerde al van voor mijn tijd. Die samenwerking liep vlot, dus hebben we gewoon op datzelfde elan voortgewerkt. Wat voor mij vooral belangrijk is in een professionele relatie, is dat je makkelijk contact hebt met iemand van de garage zelf, en dat die contactpersoon altijd oplossingsgericht denkt."

"Daarnaast is het cruciaal dat onze bestuurders in de garage één aanspreekpunt hebben, en dat die persoon ook de Car Policy van Delhaize door en door kent. Ze moeten weten wat de beperkingen zijn, welke opties ze mogen aanvinken enz. Zo kan ik op beide oren slapen: wanneer onze bestuurders in de concessie langsgaan om een nieuwe auto te kiezen, dan zal dat eentje zijn die perfect aan onze richtlijnen voldoet. Soms maken kleine dingen een groot verschil. Wanneer wij bij Delhaize vastleggen dat onze medewerkers met 17 inch-banden moeten rijden, dan is het fijn dat er in de garage bijvoorbeeld geen optiepakketten worden aangeboden waarin 18 inch-banden zitten. Want anders moet ik onze medewerkers achteraf toch teleurstellen, en moeten ze nog eens terug naar de garage om de wagen opnieuw samen te stellen”, vertelt hij.

In een notendop

  • Frank Van Lancker is sinds september 2015 Fleet Manager bij Delhaize. 
  • Het wagenpark van Delhaize telt 1.250 personenwagens, zonder de vrachtwagens mee te rekenen. 
  • In totaal zijn er 10 merken vertegenwoordigd in de vloot van de supermarktketen, waaronder ook Audi en Volkswagen. 
  • Delhaize denkt volop na over de vergroening van de vloot. Zo zullen tegen het einde van het jaar vijf van de zeven directieleden elektrisch rijden. Ook voor de lagere kaderleden staat alles in de startblokken om nog dit jaar een twintigtal elektrische wagens te bestellen. 
     
Delhaize